sreda, 20. maj 2009

Vredno prebrati v celoti. Članek Teodorja Butlerja z dne 13.5. 2009.

Pravkar sem se naučil nekaj o srebru, kar mi prej ni bilo povsem jasno, zato bi rad to delil z

vami. Name je namreč naredilo močan vtis. Ko sem to povedal prijatelju in mentorju Izzy-ju

Friedman-u (človek, ki je v meni vzbudil zanimanje za srebro), je dejal, da tega sploh ni vedel

in da je to vsekakor senzacionalno. In lahko vam zagotovim, da Izzy tega izraza ne uporabi

pogosto. Kot zmeraj pa želim, da si sami ustvarite mnenje o tem.

O tej stvari bi lahko imel le približno predstavo, saj sega v leto 1965 in je od nje že 44 let.

Takrat sem jih imel 18 in sem pravkar zaključil šolanje na gimnaziji. Premišljeval sem o

fakulteti, vietnamski vojni, o mojem bodočem življenju, o avtomobilih in ženskah - čeprav ne

ravno v tem zaporedju. Vsekakor pa nisem premišljeval o srebru. Izzya takrat sploh še ni bilo

v Ameriki in tudi on ni premišljeval o srebru. Večina bralcev se takrat še sploh ni rodila, glede

na to, da je povprečna starost v naši državi 37 let. Tudi če jih imate danes 80, ste bili leta 1965

stari komaj 35 let. V številnih pogledih je 44 let dolga doba.

Toda iz zgodovinskega vidika je 44 let le kot pomežik z očmi. Vse je vprašanje perspektive.

Tako kot isto sporočilo ovrednostimo na različne načine, če ga slišimo od različnih oseb, tako

čas spremeni perspektivo, s katero gledamo na podatke. To velja tudi za srebro. Predvidevam,

da pričakujete, da bom o srebru govoril pozitivne stvari, ker to neprestano počnem. Kljub

temu sem se zmeraj trudil, da bi predstavil čista in gola dejstva ter bil pošten pri

interpretacijah (ki so večinoma korektne). Zato vas najverjetneje ne bo presenetilo, če bom

prišel do zaključka, da je srebro odlična naložba. Toda menim, da bi lahko bilo malce

šokantno, če ne že senzacionalno, da je predsednik ZDA rekel isto stvar o srebru kot jaz. Ne,

ne Obama. Takrat je bil star komaj 3 leta. VEČ


Ni komentarjev:

Objavite komentar

KOMENTIRAJ tukaj